Plant samen met WeForest bomen

Plant samen met WeForest bomen

Natuur

Bomen zijn de beste technologie om CO₂ uit de atmosfeer te halen en zo de opwarming van de aarde tegen te gaan. WeForest zet het planten van bomen dan ook in als middel om de klimaatverandering tegen te gaan.


WeForest pleit voor een wereld waarin verschillende actoren samenwerken aan het beheer van beboste gebieden om niet alleen de klimaatverandering, maar ook armoede, tegen te gaan en om de biodiversiteit te beschermen. Bomen bieden niet alleen natuurlijke opslag voor CO₂, ze zijn ook belangrijk voor een vruchtbare bodem en ze verbeteren de waterkringloop en biodiversiteit. Naast voordelen voor de natuur, bieden beboste gebieden ook duurzame inkomsten voor de lokale bevolking, gezien ze een micro-economie en lokaal ondernemerschap creëren. WeForest vangt projecten aan in onder andere Brazilië, Zambia en India.

Kom hier nog meer te weten over WeForest en hun verschillende projecten.

Hoe werkt het?

r

Inwoner

Als klimaatbewuste burger kan je hier je steentje bijdragen door een bedrag te doneren om bomen te planten. Je kan je gift doneren via Transnational Giving Europe (TGE).

r

Bedrijf of organisatie

WeForest biedt een simpele, meetbare en low cost oplossing aan voor bedrijven om actie te ondernemen tegen de opwarming van de aarde en tegen het verminderen van armoede en waterschaarste. Al meer dan 180 bedrijven helpen om de aarde koeler te maken samen met WeForest.

Doneren
Als klimaatbewuste organisatie kan je je steentje bijdragen door hier een bedrag te doneren om bomen te planten. Je kan je gift doneren via Transnational Giving Europe (TGE).

Sponsor
Als partner van WeForest geeft jouw organisatie aan dat ze meedraait in deze herstelbeweging door een aantal bomen te planten voor elk product of dienst die verkocht wordt. Dit helpt hun om hun ecologische voetafdruk te verminderen of om er zelfs voor te compenseren. De experts van WeForest kunnen ervoor zorgen dat:

  • Jouw producten zichtbaar verantwoordelijk worden tegenover jouw klanten
  • Jouw organisatorische visie rond ‘het goed willen doen’ versterkt wordt
  • Marketing verhalen gegenereerd worden die veel impact hebben en kunnen inspireren

Meer en meer kiezen consumenten voor merken die bijdragen aan het welzijn van de planeet.

Voorbeeld: Brabantia geeft om zijn producten en hun impact die ze hebben op mens en planeet. Door een boom te planten voor elke ‘droogpaal’ die ze verkopen, helpen ze om de woestijnen in Burkina Faso en Ethiopië groener te maken. Tegelijkertijd promoten ze ook de voordelen van buiten kleren te drogen voor het milieu.